Карактеристични послови и радни задаци АРМИРАЧА,
обухватају израђивање армираних и преднапрегнутих бетонских конструкција, а у
вези са тим читање пројеката односи се на следеће послове и радне задатке, и
то:
1)
читање извођачких планова и цртање детаља за армирање;
2)
разрађивање и корекција планова арматуре и радионичких
детаља за извођење монтажних и монолитних конструкција од армираног и
преднапрегнутог бетона према упутствима и одговарајућим условима рада;
3)
прорачунавање потребног бетонског гвожђа и арматуре и
одређивање кадрова;
4)
требовање и проверавање испорученог материјала;
5)
припремање машина, алата и прибора за рад.
Оперативно организовање рада произилази из сваког
конкретног пројекта, а чини га:
1)
давање упутства за израду арматура на објектима
високоградње и у преднапрегнутим конструкцијама;
2)
организовање рада на извођењу арматура;
3)
контролисање примене машина, алата и прибора за рад;
4)
контролисање и надзор над извршеним пословима и радним
задацима.
Армирање објеката високоградње и нискоградње обухвата
следеће послове и радне задатке дефинисане пројектом, као што су:
1)
машинско и ручно сечење,
2)
савијање и постављање арматуре на основу планова, детаља
и прорачуна;
3)
повезивање арматуре у одговарајуће склопове;
4)
полагање мрежасте арматуре;
5)
полагање арматуре за армиранобетонска платна;
6)
полагање арматуре за армиранобетонске зидове;
7)
утезање бетонских елемената;
8)
руковање хидрауличним пресама;
9)
инјектирање, крпљење и оправљање елемената у дубоком и
специјалном фундирању и армирању конструкција.
Армирање преднапрегнутих конструкција је прецизно
одређено пројектном документацијом, а обухвата следеће радове:
1)
истезање и укотвљавање челичних жица;
2)
сечење и заваривање челичних жица у систему
преднапрезања;
3)
спајање преднапрегнутих елемената;
4)
обезбеђивање челичних каблова;
5)
монтирање елемената скелетног и пеналног система.
Такође, познавање читања пројеката је веома важно када је
у питању прихватање и увођење у рад нових радника и полазника стручног
образовања:
1)
учествовање у програмирању функционалног образовања и
оспособљавања;
2)
менторство, односно педагошко вођење и инструисање нових
радника и полазника;
3)
учествовање у провери радне оспособљености нових радника
и полазника.
Врсте пројеката су:
1)
Идејни пројекат – Израда основе, пресека и изгледа у
размери 1:100
2)
Главни пројекат – Израда основе, пресека и изгледа у
размери 1:50
3)
Извођачки детаљи – Израда детаља у размерама по потреби
(1:1, 1:2, 1:5, 1:10, 1:25)
Нема коментара:
Постави коментар